Ontspanning door Inspanning.

Bij Vila Mimosa starten we steeds de dag met een mooie ochtendwandeling. En dit is niet saai, want elke dag kiezen we een andere route. Zo bezoek je in groep het flamingomeer of geniet je van het uitzicht aan de zee en de kliffen. De lengte van de wandelingen, evenals het sportprogramma, bouw je stelselmatig op. Vila Mimosa houdt ook rekening met ieders conditie. Zo wandelen we bijvoorbeeld vaak in twee groepen. Uiteraard kies je zelf bij welke groep je aansluit.

Voor de lunch kan je deelnemen aan bodyshape waarbij alle spieren en lichaamsdelen aan bod komen. In de namiddag vindt het aquajoggen plaats in het zwembad, een prettige manier om vet te verbranden en spiermassa op te bouwen zonder de gewrichten te belasten. ‘s Avonds is het tijd om te ontspannen. Dat kan tijdens een sessie yoga of relaxercise. Bij mooi weer is dat op het dakterras, met prachtig uitzicht op de omgeving.

Yoga & Stretch.

Word je soms traag, pijnlijk en vol spanning wakker? Dit wordt vaak veroorzaakt doordat je overdag minder lichamelijk actief bent of lange tijd op een laptop hebt gewerkt. In Vila Mimosa start je de dag met een heerlijke ochtendstretch.

 

Op het einde van de dag biedt Vila Mimosa haar gasten een sessie yoga of relaxercise aan. Dit is dé ideale manier om tot rust te komen en geïnspireerd te geraken om je helemaal te geven tijdens deze detox vakantie. Na afloop van de sessie voel je je ongetwijfeld beter, en ga je een goede nachtrust tegemoet.

De Wandeling.

Bij het krieken van de ochtend geniet je van een lekker kopje kruidenthee in afwachting van de dagelijkse check van je bloeddruk. Was alles in orde? Dan stretchen we ons lichaam en gaan met zijn allen op tocht in de omgeving.


Elke dag kiezen we een andere route. Waan je een echte schapendrijver en wandel tussen een kudde uit de buurt. Tijdens de ‘flamingo route’ spotten we onze roze vrienden, de flamingo’s. De vlonderwandeling leidt ons dan weer doorheen een prachtig natuurgebied in de Algarve. Het kan ook actiever! Je klautert en klimt langs de kliffen of geniet op strand gewoonweg van de massage van je blote voeten in het losse zand.

Spieren Versterken.

Na het ontbijt start aerobics, BBB, pilates of bodyshape. Dit is niet alleen tof om te doen, het werkt ook spierversterkend.

 

Door in beweging te blijven tijdens het vasten, haalt het lichaam de nodige eiwitten voor energie niet uit de spieren, maar wel uit de vetten.

Aqua Joggen.

Wie van water houdt, komt in de namiddag aan zijn trekken, want dan staat er aquajogging op het programma.

 

Aquajogging is een vorm van conditietraining waarbij je in het water ‘loopt’ met behulp van een gordel of ‘wet belt’. Hierdoor blijf je recht in het water. Doordat er geen contact is met de grond, is er geen schokbelasting voor de gewrichten. In combinatie met muziek, spel en een motiverende sportleraar, beleef je hiermee zeker een leuke tijd!