food5

Sporten op een nuchtere maag?

Stevig sporten ’s ochtends, het kan je een goed gevoel opleveren. Maar … is het nu slim om juist voor of na het ontbijt te sporten?
Het antwoord is ‘ja’, als vetverbranding jouw doel is. ’s Nachts spreken je hersenen de suikerreserves in je bloed en lever aan. Hierdoor ga je tijdens het sporten je vetreserves sneller inzetten als energiebron. Sporten op een nuchtere maag is misschien wel wat zwaarder, maar zo verbrand je wél meer vet. Zeker de moeite om te proberen dus!
Mentaal sterker
Ook een goede ochtendwandeling voor het ontbijt kan werkelijk deugd doen. Heb je niet gemerkt dat je je hierdoor krachtiger voelt? Dat komt omdat trainen op een nuchtere maag je mentaal sterker maakt, want het is veel zwaarder.
Vezels, pasta of fruit
Ben jij echter iemand die snel last heeft van energietekort en voel je je dan zwak of flauw? Dan is het aan te raden om toch voor het sporten een lichte maaltijd te eten. Op die manier kan je meestal de inspanning wat langer volhouden. Kies voor een lichte maaltijd die makkelijk te verteren is. Hierbij kan je denken aan ongeraffineerde voedingsmiddelen zoals vezels, pasta, fruit of ontbijtgranen. Wat je ook eet, zorg er altijd voor dat je niet té veel eet.
Drink voldoende water
Wat vooral belangrijk is tijdens het sporten, is het drinken van voldoende water. Eet je hoofdmaaltijd pas na het sporten. Dan heeft je lichaam nood aan vocht, suikers en eiwitten. Drink opnieuw genoeg water en wacht toch zeker wel een uur na je inspanning om te eten. Je lichaam moet eerst recupereren. Succes!

Deel deze post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x
()
x