Vijf superfoods die goed zijn voor je huid

by on

Superfoods, op het gebied van gezondheid is dit de laatste jaren een hippe term. Maar wat zijn dat precies, superfoods? Voedingsmiddelen die de titel ‘superfood’ verdienen zijn voedingsmiddelen met een perfecte voedingswaarde. Ze bezitten meerdere extra gezonde eigenschappen. Sommige van die superfoods zijn niet alleen gezond maar ook nog eens goed voor je huid en je haar. Qua health& beauty kan dat tellen, dus geven wij jou graag onze top-5 van superfoods mee.

#1: Kokosolie aan de top!
Kokosolie is een waar multifunctioneel beauty superfood. Deze olie bevat veel gezonde vetten voor je huid. Breng het eens aan op je lippen, gebruik het als aftersun of smeer het rechtstreeks als crème op je schrale huid. In het haar kan het dienen als serum voor droge haarpunten of als haarmasker. Bovendien is het hypoallergeen en daardoor voor mensen met een gevoelige huid heel geschikt. Je kan kokosolie ook gebruiken bij je eten. Wist je trouwens dat je in kokosolie ook heel goed kan bakken?

#2: Runner-up rauwe cacao
Rauwe cacao is een super antioxidant en daarom onze superfood nummer 2. Antioxidanten zijn zeer belangrijk in de strijd tegen het verouderingsproces. Ze bestrijden vrije radicalen die ontstaan door bijvoorbeeld roken en het verouderingsproces versnellen. Rauwe cacao kan je verkrijgen in de vorm van poeder en nibs. Voeg deze dus eens toe aan je smoothie of je glas melk. Een andere variant van rauwe cacao is cacao boter. Dit gebruik je net zoals kokosolie, ook als hydraterende en verzachtende crème op je huid en lippen.

#3: Chlorella staat op drie
Het blauwgroene poeder chlorella barst van de gezonde voedingsstoffen en is daarom voor ons superfood nummer 3. Het is gemaakt van algen die de vitamines A, B9, C, E en K alsook enzymen en mineralen zoals calcium, magnesium, ijzer, fosfor en kalium bevatten. Chlorella wordt gezien als een ‘beauty food’, omdat door de reinigende eigenschappen je huid er al snel gezond en stralend uit gaat zien. In Japan is het veelgebruikt, hier koop je het bij de lokale drogist of via <link>.

#4: Goji besjes vol oxidanten
De rode goji besjes zitten net zoals rauwe cacao boordevol antioxidanten, zoals vitamine C. Door deze vitamine is de kans op ontstekingen van de huid kleiner. Goji bessen kan je toevoegen aan yoghurt, smoothies of salades. Mmmmm.

#5: Hennepzaad vol vetten
Hennepzaad is de superfood die je neemt vanwege zijn omega vetten. Hou ouder je wordt, hoe droger en minder elastisch je huid zal zijn omdat de klieren minder vet produceren. Ook zal er soms hier en daar een rimpeltje bij verschijnen. Wat je huid dus nodig heeft is extra vocht en vetten. Door het eten van hennepzaad verzorg je je huid van binnenuit. De vele omega 3 vetten in deze witte zaadjes maken je huid terug vetter en ietsje meer elastisch. Wil je het eens proberen? Gebruik dan best de gepelde hennepzaadjes, deze hebben een neutrale smaak. Gooi ze eens door de salade, voeg ze toe aan soepen of roer het gewoon door je muesli ’s ochtends. Smakelijk!

You may also like

Leave a Comment

Your email address will not be published.